Spørsmål før innsjekk

Her kan du finne mer informasjon om hvordan du finner enkleste reisevei til Anker Apartment.

Svar: Innsjekk starter kl. 15:00. Resepsjonens åpningstider er kl. 10:00-18:00 søndag – torsdag, og fra 10:00-22:00 fredag-lørdag. Dersom du ønsker å sjekke inn senere enn dette må resepsjonen kontaktes senest kl. 17:00 på ankomstdagen (innen kl. 21:00 fredag – lørdag) via epost til: aaresepsjon@anker.oslo.no

Innsjekk gjøres etter avtale. Vi kan ikke alltid garantere tidlig innsjekk, men noterer og tilrettelegger dette så godt det lar seg gjøre. Vi har også et bagasjerom våre kunder er velkomne til å bruke kostnadsfritt frem til rommet er klart for innsjekk.

Resepsjonens åpningstider er fra kl. 10:00-18:00 søndag – torsdag, og fra 10:00-22:00 fredag-lørdag. Dersom du ønsker å sjekke inn senere enn dette må resepsjonen kontaktes senest kl. 17:00 på ankomstdagen (innen kl. 21:00 fredag – lørdag) via epost til: aaresepsjon@anker.oslo.no

Sengetøy og håndklær er inkludert i prisen og deles ut ved innsjekk.

Dersom du har behov for nytt sengetøy eller nye håndklær i løpet av ditt opphold kan dette hentes i resepsjonens åpningstid. Du har mulighet for å hente nytt to ganger i uken. Det gamle sengetøyet og brukte håndklær kan tas med til resepsjonen slik at vi får sendt dette til vask.

Har du ikke mulighet til å komme innom i løpet av resepsjonens åpningstid, kan du sende en epost til aaresepsjon@anker.oslo.no så kan vi legge opp nytt sengetøy og/eller håndklær på ditt rom. Legg da det gamle sengetøyet og håndklær i en pose innenfor døren din slik at vi kan sende dette til vask.

Alle våre rom har en kjøkkenkrok. Alt du trenger av kjøkkenutstyr for å lage et deilig måltid kan lånes fra vår resepsjon.

Vi tilbyr ikke frokost, men alle rom har kjøkken hvor du kan tilberede din egen frokost. Matbutikken Joker er nærmeste nabo.

Ja, det er gratis wifi på alle rom og i våre fellesarealer

Hvis du har bestilt ditt opphold via vår nettside eller direkte med oss kan du avbestille kostnadsfritt frem til 3 dager før ankomstdato. Merk at vi er tilgjengelige for salg via flere andre kanaler og avbestillingsreglene kan da variere avhengig av hvor du har bestilt ditt opphold.

Gjester over 18 år er velkomne til å sjekke inn hos oss. Barn/unge under 18 år må sjekke inn med foresatte.

Anker Apartment er kontantfritt.

Under oppholdet

Resepsjonens åpningstider er fra kl. 10:00-18:00 søndag – torsdag, og fra 10:00-22:00 fredag-lørdag. Dersom du ønsker å sjekke inn senere enn dette må resepsjonen kontaktes senest kl. 17:00 på ankomstdagen (innen kl. 21:00 fredag – lørdag). Du kan nå oss på epost aaresepsjon@anker.oslo.no, eller per telefon: +47 22 99 30 00

Bookingavdelingen er tilgjengelig mellom kl. 08.00 og 16.00 alle hverdager. Bookingavdelingen holder stengt på helligdager, samt julaften og nyttårsaften.

For hastesaker utenfor vår åpningstid, vennligst ta kontakt med Anker Hotel på telefon 22 99 75 10.

Dette kan ikke garanteres, men ta gjerne kontakt med bookingavdelingen dersom du ønsker å beholde rommet lenger enn kl. 11.00 på avreisedagen. Ofte kan vi tilby dette mot en ekstra kostnad.

Det finnes tilgjengelige parkeringsplasser utenfor Anker Apartment sin inngang og i parkeringsgarasjen i samme bygg. Parkeringsplassene disponeres og driftes av One Park og billetter kjøpes på parkeringsautomat. Prisen er NOK 250 per døgn eller du kan betale per time. Det er også mulighet for langtidsavtale for parkering.

Dersom du skulle oppleve problemer med lys, kjøleskap eller kokeplate, sjekk først om en sikring har gått.

Du finner sikringsskapet på veggen mot baderommet.

Vi har komfyrvakt plassert på veggen over komfyren. Det er som oftest denne som gjør at sikringen går. For å restarte sikringen flipper du opp bryteren nederst i sikringsskapet merket med XS1

Dersom problemet vedvarer, ta du kontakt med vår resepsjon eller bookingavdeling. Vi vil sende en vaktmester for å se på dette.

Ved langtidsleie vil rommet vaskes hver syvende dag. Vask av rommet vil bli gjort mellom 10:00 – 15:00. Tidspunktet for vask avtales med oss ved ankomst. Ta kontakt med oss i resepsjonens åpningstid eller send oss en epost på aa@anker.oslo.no.

Det er en fordel at rommet er lett ryddet før rengjøring. Det utføres vask av bad, overflater og gulv. Du er selv ansvarlig for vask av oppvask og kjøkkenutstyr.

Har du behov for et nytt kjøkkenhåndkle, påfyll av såpe i dispensere eller noe annet; ta kontakt med oss.

Vennligst noter at vaskepersonalet ikke skifter sengetøy eller skifter ut håndklær.

Dersom du har behov for nytt sengetøy eller nye håndklær i løpet av ditt opphold kan dette hentes i resepsjonens åpningstid. Du har mulighet for å hente nytt to ganger i uken. Det gamle sengetøyet og brukte håndklær kan tas med til resepsjonen slik at vi får sendt dette til vask.

Har du ikke mulighet til å komme innom i løpet av resepsjonens åpningstid, kan du sende en epost til aa@anker.oslo.no så kan vi legge opp nytt sengetøy og/eller håndklær på ditt rom. Legg da det gamle sengetøyet og håndklær i en pose innenfor døren din slik at vi kan sende dette til vask.

Dersom du har behov for nytt sengetøy eller nye håndklær i løpet av ditt opphold kan dette hentes i resepsjonens åpningstid. Du har mulighet for å hente nytt to ganger i uken. Det gamle sengetøyet og brukte håndklær kan tas med til resepsjonen slik at vi får sendt dette til vask.

Har du ikke mulighet til å komme innom i løpet av resepsjonens åpningstid, kan du sende en epost til aaresepsjon@anker.oslo.no så kan vi legge opp nytt sengetøy og/eller håndklær på ditt rom. Legg da det gamle sengetøyet og håndklær i en pose innenfor døren din slik at vi kan sende dette til vask.

Røyking er ikke lov og må gjøre utendørs. Dersom man røyker inne eller på takterassen vil man få 2500 kr i bot.

Du vil finne vårt vaskeri i første etasje, inn en grå dør ved siden av heisene. Her har vi både vaskemaskiner og tørketromler.

Polletter til maskinene kjøpes fra vår resepsjon. Vi tar imot betaling på kortterminal eller via betalingslink. Vi tar dessverre ikke imot kontanter.

Ønsket sum tilpasses ved kjøp av vaskepollett. Pollettene legges igjen på rommet ved utsjekk.

Priser:

Vask               40,-

Tørk               40,-

For langtidsboende gjester som har avtalt vask av rommet vil søppelbøttene på rommet tømmes ved denne ukentlige vasken.

Ellers i uken står du selv ansvarlig for søppeltømming. Du vil finne søppelkasser for vanlig avfall og papp utenfor Anker Apartment ved fortauskanten. Her står fire grå søppelkasser som kan benyttes. Her kan du kaste restavfall, matavfall og plastavfall.

Grønne og blå kildesorteringsposer kan hentes gratis hos Joker. Grønn pose brukes til matavfall, og blå pose brukes til plastavfall.

Glass- og metallavfall kastes ved Fagerheimsgata, ved Dælenenga-busstopp

Dersom du skulle miste din nøkkel utenfor våre åpningstider, vennligst henvend deg hos Anker Hotel i Storgata 55.

Anker Hotel kan nås på telefon 22 99 75 10.

Deres resepsjon er døgnåpen og vil være behjelpelig med å lage en ny nøkkel.

Hos oss på Anker Apartment er smittevern i høyt fokus. Vi følger myndighetenes krav for smittevern, og sikkerheten til våre gjester og ansatte er vår høyeste prioritet.

For våre gjester betyr det:

  • At vi oppfordrer alle våre gjester til å praktisere god håndhygiene med hyppig håndvask og bruk av håndsprit.
  • Ved besøk i resepsjonen er håndsprit tilgjengelig
  • Vi sørger for regelmessig rengjøring av kontaktoverflater som knapper i heiser, dørhåndtak, rekkverk i trappeløp etc.

Utsjekkstiden på Anker Apartment er kl. 11:00.

Ved avreise utenom resepsjonens åpningstid ber vi deg om å legge nøkkelen og evt vaskepolett igjen på rommet.

Sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr skal også stå igjen på rommet.

Rommet skal forlates i den stand det var i ved ankomst. Eventuelle påførte skader vil føre til en erstatningsbot.

Ved brannalarm

  • Lokalene evakueres umiddelbart. Lukk dører og vinduer, påse at alle kommer ut.
  • Benytt trappen for å komme ut. BRUK IKKE HEISEN VED BRANNALARM.

Ved brann/branntiløp

  • Varsle personer i umiddelbar fare.
  • Trykk inn brannmelder, dette starter evakuering.
  • Mindre branner slukkes med brannslange. Ved brann i elektriske apparater, trekk ut støpsel.
  • Bistå evakuering hvis dette er nødvendig. Ikke utsett deg selv for fare.
  • Ved alarm skal alle evakuere ut på gateplan til møteplass i Malmøgata.

BRUK IKKE HEISEN VED BRANNALARM

Telefonnummer
Brannvesen 110
Politi 112
AMK 113
Vekter + 47 90 12 39 52

Forebyggende arbeid

Alle beboere skal være oppmerksomme på situasjoner som kan føre til brann eller uønskede situasjoner, og melde fra om disse til ansvarshavende jfr. kontaktliste. Forhold som kan utbedres umiddelbart, skal utføres. Videre gjelder følgende regler:

  • Levende lys må ikke brukes uten at det alltid er noen tilstede i rommet som passer på.
  • Lagring av brennbart materiale skal ikke skje i nærheten av varme kilder. Inn under dette kommer:
    • Seng/sofa plassert i umiddelbar nærhet av elektrisk panelovn/oljeovn.
    • Tørking av klær over elektrisk panelovn/oljeovn.
  • Bruk av elektriske artikler til annet formål enn hva de er beregnet for skal ikke forekomme.
  • Bruk av åpen ild foruten til antennelse av stearinlys o.l. skal ikke forekomme.
  • Røyking skal ikke finne sted på rom eller fellesarealer, kun utendørs.
  • Bruk av oljeovner skal ikke forekomme såfremt dette ikke er strengt nødvendig og under tilsyn.
  • Ikke oppbevar bærbar PC eller ladeutstyr i dyne, teppe m.m. – den går varm!
  • Hold det rent for fett og lignende på koketoppen.

Det er strengt forbudt å tildekke sprinkelhoder og/eller fjerne røykdetektorer.

Det er heller ikke tillatt å dekke til komfyrvakt eller sette denne ut av funksjon.

Dette omfatter overteiping, demontering, unnlate å melde fra når det oppdages feil, eksempelvis detektor som kun henger i ledning.

Dersom du skulle oppleve problemer med lys, kjøleskap eller kokeplate, sjekk først om en sikring har gått.  Du finner sikringsskapet på veggen mot baderommet.

Vi har komfyrvakt plassert på veggen over komfyren. Det er som oftest denne som gjør at sikringen går. For å restarte sikringen flipper du opp bryteren nederst i sikringsskapet merket med XS1

Dersom problemet vedvarer, ta du kontakt med vår resepsjon eller bookingavdeling. Vi vil sende en vaktmester for å se på dette.